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Various
Nippon Girls (Japanese Pop, Beat & Bossa Nova 1967-69)

Nippon Girls (Japanese Pop, Beat & Bossa Nova 1967-69)
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Artists

Various

Catno

HIQLP 001

Formats

1x Vinyl LP Compilation Reissue

Country

Europe

Release date

Apr 12, 2013

Media: Mi
Sleeve: M

$65*

*Taxes included, shipping price excluded

A1

Jun Mayuzumi - Black Room

3:55

A2

Mie Nakao - Sharock No.1

2:24

A3

Keiko Mari - Tsukikage No Rendezvous

2:59

A4

J Girls - Kiiro No Sekai

2:58

A5

Reiko Ohara - Peacock Baby

2:47

A6

Mieko Hirota - Nagisa No Tenshi

2:11

B1

Rumi Koyama - Watashi No Inori

2:35

B2

Nana Kinomi - Suki Sa Suki Sa Suki Sa

2:35

B3

Miki Obata - Hatsu Koi No Letter

2:37

B4

Ryoko Moriyama - Ame Agari No Samba

3:11

B5

Ayumi Ishida - Taiyou Wa Naite Iru

2:22

B6

Sayuri Yoshinaga - Koi No Yorokobi

2:29

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Launched in an uncertain time, here are 12 tracks from 17 new independent Japanese artists, a physical release from a generation which has an online-release default setting. Not a scene document, not a label sampler, and not a showcase for a collective, this compilation features a selection of artists from all across Japan, selected by ex-Jesse Ruins producer CVN. These songs are snapshots of a sensibility shared by these artists: a love of contemporary electronic pop music, an awareness of melody, and an appreciation of the musical options provided by technology. Not techno or ambient, there is an emphasis on the human voice, with elements of hiphop, trap, EDM and bass music, all subsumed into multiple facets of a glowing electronic bedroom pop gem. Available on CD, vinyl and digital, with English liner notes, lyrics and artist information. These songs are seeds of hope for the coming post-pandemic parties.
La République Des Granges: ...Nouveau disque de Rien Virgule sous la forme d'un double LP.Sorti le 10 Septembre 2021 en coproduction avec Murailles Music, Permafrost et ZamZamRecSuite à la disparition de Jean-Marc, l’un de ses membres, personne n’aurait su dire si Rien Virgule allait continuer. Les principaux intéressés, Anne, Mathias et Manuel, non plus. Quelle réponse donner à une telle épreuve ?Sur les contours du deuil, la vie s’écoule, et en rejouant de la musique à trois, une évidence s’imposait : c’était la même sève incandescente qui pulsait entre eux, celle qui irriguait les sillons de leurs deux précédents disques, celle qui fascinait le public à chacun de leur concert et en faisait des événements. Et avec elle, vint l’envie de se remettre à l’ouvrage et de se lancer dans un troisième disque.Alors que l’album a pour titre un vers tiré d’un haïku ('la consolation des violettes'), cette forme poétique à la brièveté radicale, il choisit à l’inverse de s’étirer, de s'affranchir des contraintes du simple vinyle et de pleinement déployer ses ailes pour atteindre une envergure inédite.Quand le haïku peut se déclamer en un souffle, la musique de Rien Virgule en déchaîne une multitude, façonnée par les parcours de ses membres qui, à la manière de White Noise, ont longtemps louvoyé dans des pratiques expérimentales avant de livrer leur vision très personnelle de la pop.On prend toute la mesure de l'ambition du groupe qui sur cette durée peut enfin mêler, grâce à une véritable science de la narration, des morceaux écrits où on jurerait apercevoir les volutes mélodiques d’un Robert Wyatt, à d’autres issus de séances totalement improvisées. Ces dernières étant découpées et recollées, à la manière de Teo Macero pour les albums de Miles Davis, jusqu’à composer des fictions de laboratoire avec la bande magnétique.Jean-Marc, avec son instrumentarium bricolé, aura légué sa part de chaos aux autres membres du groupe, qui continuent de faire résonner avec délicatesse un fatras de métal et de verre brisé comme autant d'étincelles de vie.'La consolation des violettes' est un univers tissé de travellings au bord du gouffre, de poèmes tracés au fer à souder et habité d’un élan de liberté viscérale, vibrante et intimement bouleversante.
The Roundtable: ...Welcome to the strange musical world of Tolley & Dara, an experimental duo whose incredible music held a marginal yet vital position on the fringe of the Australian music industry during the late 1970s and early 1980s. Consisting of jazz bassist and synthesist David Tolley and percussionist Dure Dara, their union was a relationship of romance and intense creativity, a deep spiritual bond consecrated amidst banks of modular synthesizers and racks of exotic percussion instruments. Recorded over a series of live performances in the spring of 1979, the music featured on Cutheart was edited and assembled from eight improvised pieces recorded at the Universal Theatre Melbourne. Comprised of analogue synthesizers and a vast array of tuned and non-tuned percussion, Tolley and Dara sculpted a cluster of electronic abstractions and organic splashes of Gamelan-influenced percussion; a dense otherworldly soundscape coloured with trance-like vocal scatting and deranged muttering. Known for his bass playing on the classic Australian jazz-rock album Carlton Streets by The Brian Brown Quintet and also as a member of EX-, (the collaborative project with Daevid Allen from Soft Machine/Gong), Cutheart sees Tolley explore the outer realms of heady improvised electronic music. While the music of Tolley & Dara exists in a sonic universe all of it’s own, similarities could easily be drawn to another likeminded musical partnership, the American husband and wife duo Annette Peacock and Paul Bley. Cutheart is a pioneering recording of extended synthesiser and percussion technique from the Australian experimental underground.